Als forumlid op congres van Ministerie van Sociale Zaken

0
7427

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid organiseert een landelijke en Europese campagne tegen werkstress: Checkjewerkstress. Het doel van de campagne is om bewustwording rondom werkstress te creëren, om de dialoog over werk gerelateerde stress op gang te brengen en om het taboe over werk gerelateerde stress te doorbreken.

Op 13 mei lanceerde minister Asscher samen met Hugo Borst en een aantal bedrijven die het goede voorbeeld geven, Shell, ING en Food Connect, de campagne tegen werkstress. Bij RTL Late Night legde hij uit waarom het zo belangrijk is dat dit onderwerp bespreekbaar wordt. Ook NOS, RTL Nieuws, Radio 1 en BNR besteedden aandacht aan de campagne. De dag was perfect geregeld door het Campagnebureau BKB uit Amsterdam.

Ruim 1 op de 8 Nederlanders heeft vorig jaar last gehad van klachten vanwege werkstress. Dit heeft grote gevolgen, voor werkgevers en werknemers. Het voorkomen van ziekte en uitval door werkstress en het stimuleren van werkplezier is belangrijker dan ooit. Op de Facebook-pagina Checkjewerkstress vind je bijzondere verhalen van werkgevers en werknemers. Daarnaast kun je er een test doen om je werkstress te checken.

Namens Food Connect was het een hele eer om op die middag in Den Haag alle aanwezigen te informeren over hoe wij, door normaal met elkaar om te gaan op het werk, het werkplezier verhogen en proberen de negatieve werkstress te verwijden. Met het inzetten van het SaS-model en een knipoog naar het Voetballend Ondernemen.

Hugo Borst, Minister Lodewijk Asscher en dagvoorzitter Annouschka Laheij
Hugo Borst, Minister Lodewijk Asscher en dagvoorzitter Annouschka Laheij
Rijkwessel de Valk (Shell), Annouschka Laheij (dagvoorzitter), Johanna Dekker (ING) en Benno Schildkamp (Food Connect)
Rijkwessel de Valk (Shell), Annouschka Laheij (dagvoorzitter), Johanna Dekker (ING) en Benno Schildkamp (Food Connect)

 

 

DELEN
Vorig artikelInterview op RTV-Oost Hans van Wieren
Volgend artikelIn PSV-stadion Eindhoven voor symposium MSD Animal Health
"Je klanten écht centraal stellen en je collega's serieus nemen is topsport, lijkt moeilijk maar met m'n SaS-model, een Stadion Als Spiegel, is het simpel en doeltreffend. Mijn visie over teambuilding en klantgerichtheid zitten in dit model. Door anders te denken en te handelen dan gebruikelijk zijn niet alleen mijn collega's en klanten van Food Connect Maaltijdservice (www.uwmaaltijd.nl) hierover enthousiast, ook extern blijkt het andere leidinggevenden en managementteams op een nieuw gewenst spoor te zetten.