Pauline le Rutte: "Ik nomineer hem voor de top 5 Nederlandse sprekers!"

0
8782
Pauline le Rutte
Pauline le Rutte

[pull_quote_center]Presentatie- en mediatrainer: “Een intrigerende titel en een dijk van een presentatie! Ik vind z’n presentatie een verademing. Hij biedt het publiek precies genoeg en op een aansprekende manier. Over zijn verhaal in het Circustheater in Scheveningen heb ik een artikel geschreven. Succes met het boek, hopelijk worden veel werkgevers geïnspireerd om medewerkers en klanten weer gewoon als mensen te zien.”
Pauline le Rutte, presentatie- en mediatrainer Conduite Leidschendam[/pull_quote_center]

 

Een intrigerende titel en een dijk van een presentatie

Hoe kies je een breakout sessie uit tijdens een congres?

Ik was uitgenodigd voor het Employer Branding Experience. Een congres over de manier waarop bedrijven zich presenteren om nieuwe medewerkers te trekken.

Voor de keuze van de breakout liet ik me leiden door de titel.

Hou je vast.

Dat was ‘Voetballend ondernemen’.

Moi.

Naar een presentatie waar iets met voetbal gebeurt.

De zaal zat stampvol.

Kennelijk heeft de spreker een naam. Of zou iedereen zo gedacht hebben als ik?

De presentatie was geweldig.

Niet alleen voor mij als kritische presentatietrainer. Maar Benno Schildkamp kreeg de hele zaal plat.

Benno vertelt hoe hij zijn kinderen voor het eerst meeneemt naar het stadion van FC Twente. En hun enthousiasme tot het briljante idee leidde van het Stadion als Spiegel.

Geen hiërarisch plaatje van zijn organisatie, maar een voetbalstadion. Waar het publiek (lees: klant) bovenin zit en op het speelveld kijkt. Het publiek weet veel meer van je bedrijf dan je denkt.

Benno laat zien hoe je op een sportieve en duidelijke manier leiding geeft in je bedrijf.

Als je Benno vraagt naar het ziekteverzuimpercentage, dan heeft hij daar geen antwoord op.

“Oh, je wilt weten wie er ziek is? Maar dat kan ik je zo vertellen.”

Zijn presentatie heeft alles in zich om het publiek te vermaken. Maar het is niet alleen lachen. De boodschap is serieus en dat komt over.

Achteraf zeggen mensen: “dit was een inspirerend verhaal”, “leuk verteld”. Op twitter lees ik “wat een topverhaal met een lach en adequate anekdotes” en “Finkers kan wel inpakken”.

De mensen staan in de rij om zijn boek te kopen.

Ik nomineer Benno Schildkamp voor de Top 5 Nederlandse sprekers.

Zijn verhaal is van een prachtige eenvoud. Zijn beeldmateriaal is ook daadwerkelijk beeldmateriaal.

Hij vertelt met passie. Zonder opsmuk. Gewoon zoals het is.

 

Jammergenoeg heb ik geen video van Benno als spreker gevonden. Maar dat zal vast niet lang duren. Ik voorspel dat hij een veelgevraagd spreker wordt.

Als je de kans krijgt om hem live te zien, grijp ‘m.

DELEN
Vorig artikelBusinessclub Foot Valley vv Bennekom
Volgend artikelvoor Rabobank Twente-Oost
"Je klanten écht centraal stellen en je collega's serieus nemen is topsport, lijkt moeilijk maar met m'n SaS-model, een Stadion Als Spiegel, is het simpel en doeltreffend. Mijn visie over teambuilding en klantgerichtheid zitten in dit model. Door anders te denken en te handelen dan gebruikelijk zijn niet alleen mijn collega's en klanten van Food Connect Maaltijdservice (www.uwmaaltijd.nl) hierover enthousiast, ook extern blijkt het andere leidinggevenden en managementteams op een nieuw gewenst spoor te zetten.