1e prijs uit handen minister Asscher

0
2357

 

naamloos

Artikel gepubliceerd op 6 nov. door hoofdredacteur Yolanda Stil in P&O Actueel

Directeur Benno Schildkamp van Food Connect rolt van de ene prijsuitreiking in de andere: ‘Het gaat er om je ego aan de kant te zetten.’

Aan de hand van soms hilarische voetbalfragmenten maakte Benno Schildkamp tijdens het duurzaamheidsevent Inzet op Maat gisteren duidelijk wat zijn visie is op hoe je een organisatie inricht: ‘Plaats jezelf in de dugout, zet je klanten op de tribune en je medewerkers in het veld en bedenk vervolgens hoe je het spel gaat spelen.’ Schildkamp schreef er een boek over.

Voor deze manier van werken binnen zijn bedrijf Food Connect ontving Schildkamp afgelopen maandag uit handen van Minister Asscher de prijs Goede Praktijken Competitie 2014 in de categorie tot honderd medewerkers: ‘…een uitblinkend voorbeeld van een bedrijf dat mede door haar platte organisatiestructuur het werkplezier van haar medewerkers vergroot en onnodige stress voorkomt.’ Met deze onderscheiding dingt Food Connect meteen weer naar een volgende prijs. De organisatie is hiermee namelijk de inzending Nederlandse inzending voor de European Good Practice Awards in april 2015 in Letland.

In 2012 was Food Connect al onderscheiden als Slimste bedrijf van Nederland. Schildkamp ziet als grote voordeel van als deze waardering de uitstraling die zijn werkwijze naar andere organisaties kan hebben: ‘Mijn werkwijze is heel makkelijk te kopiëren naar andere organisaties. Al zou maar één procent hiermee aan de slag gaan, dat zou al fantastisch zijn.’ Zijn advies aan de winnaars van het Slimste bedrijf 2014: ‘Blijf vooral jezelf.’

De Goede Praktijken Competitie is een initiatief van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. In de categorie boven de honderd medewerkers ging de prijs naar Scheberg Philis. Arbouw ontving de publieksprijs.

001_rb-image-1637395

Foto : ANP

Bekijk hier het originele artikel.

 

DELEN
Vorig artikelIn discussiepanel met Jort Kelder
Volgend artikelVoor glastuinbouwers Kasgroeit
"Je klanten écht centraal stellen en je collega's serieus nemen is topsport, lijkt moeilijk maar met m'n SaS-model, een Stadion Als Spiegel, is het simpel en doeltreffend. Mijn visie over teambuilding en klantgerichtheid zitten in dit model. Door anders te denken en te handelen dan gebruikelijk zijn niet alleen mijn collega's en klanten van Food Connect Maaltijdservice (www.uwmaaltijd.nl) hierover enthousiast, ook extern blijkt het andere leidinggevenden en managementteams op een nieuw gewenst spoor te zetten.