Op sponsoravond CDW Wijk bij Duurstede

0
2947

CDW Sponsoravond: fluitend ondernemen

Elkaar ontmoeten, (nader) kennismaken en van gedachten wisselen over de overeenkomsten  tussen de voetbalsport en ondernemen. Met die doelen voor ogen organiseerde CDW eind maart  een netwerkavond voor sponsors en leden. De presentatie van internationaal scheidsrechter Eric  Braamhaar en succesvol ondernemer Benno Schildkamp stond daarbij centraal. Na een  welkomstwoord door René Gompel namens de sponsorcommissie trakteerden zij het publiek op  een humorvolle, boeiende avond vol aansprekende voetbalfragmenten, anecdotes en lessen uit de ondernemerspraktijk.

Sponsoravond  cdwIMG_6193

Fluitend ondernemen, onder dat motto legden Braamhaar en Schildkamp de overeenkomsten tussen voetbal en ondernemen bloot. Braamhaar putte daarbij rijkelijk uit zijn (internationale)  scheidsrechterservaring: van zijn eerste derby op 16-jarige leeftijd tot een topduel in een kolkend Nou Camp. Aan de hand van talrijke voorbeelden gaf hij kleur aan lessen als: afstand nemen, soms beslissen op gevoel en niet op basis van regels. Mooie verhalen over balen van foute beslissingen en de euforie van de juiste beslissing, bijvoorbeeld bij een schwalbe in een Champions League duel. Dat alles omkleed met veel herkenbare en soms hilarische voetbalfragmenten die maar al te vaak het gemaakte punt onderstreepten.

Stadion als spiegel  Hetzelfde gold voor de bijdrage van Benno Schildkamp, die met zijn onderneming Food Connect in 2012 de prijs voor ‘Slimste bedrijf van Nederland’ won dankzij onder andere teambuilding, leiderschap en klantgerichtheid. Schildkamp lichtte zijn filosofie daarachter: ‘Stadion als Spiegel’ toe. Platter kan een organisatie niet zijn, hield hij zijn gehoor voor. Is die account manager niet de scorende spits? Maar waar zou die zijn zonder het middenveld? En wat als er geen verzorger was? Of geen publiek?

Zo bleek elke rol in de organisatie en natuurlijk net zo goed het publiek/de klant van belang in het geheel. Neem jezelf niet te serieus, gaf Schildkamp mee, maar wel je klanten en collega’s.  Communiceer simpel en ga fluitend ondernemen! Met die boodschap konden de aanwezigen naar huis, maar pas nadat er nog lang gezellig nagepraat was onder het genot van een hapje en een drankje.

Sponsoravond cdw2

DELEN
Vorig artikelVoor jubileum sponsoravond SC Overdinkel
Volgend artikelVoor ondernemersvereniging Heino Aktief
"Je klanten écht centraal stellen en je collega's serieus nemen is topsport, lijkt moeilijk maar met m'n SaS-model, een Stadion Als Spiegel, is het simpel en doeltreffend. Mijn visie over teambuilding en klantgerichtheid zitten in dit model. Door anders te denken en te handelen dan gebruikelijk zijn niet alleen mijn collega's en klanten van Food Connect Maaltijdservice (www.uwmaaltijd.nl) hierover enthousiast, ook extern blijkt het andere leidinggevenden en managementteams op een nieuw gewenst spoor te zetten.