Geslaagde sponsoravond MVV’29

0
1810

2014 Businessclub avond2014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0272014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 035

Door : redactie website MVV’29

Donderdagavond vond in voetbalkantine ‘De Voltreffer’ de sponsoravond voor de Businessclub van MVV’29 plaats. Om de avond kleur te geven kwamen Benno Schildkamp en Eric Braamhaar langs. Dit duo gaf een lezing voor een kantine gevuld met 85 mensen, met als thema ‘Fluitend ondernemen’.

Voorzitter van Stichting Frielinkpark, Wilfred Dijkstra, opende de avond. Hij heette iedereen welkom en gaf tekst en uitleg over het sponsorbeleid van MVV’29. Vervolgens gaf hij het woord aan Schildkamp en Braamhaar.

Schildkamp is directeur van het bedrijf Food Connect en schreef het boek ‘Voetballend ondernemen’. Zijn benadering van management in combinatie met voetbal is bekroond met de prijs ‘Het slimste bedrijf van Nederland 2012′. Braamhaar is bekend als topscheidsrechter. Wekelijks fluit hij in de Eredivisie en hij heeft ook ervaring met het fluiten van Europese wedstrijden. De twee hielden een lezing over de overeenkomst tussen voetbal en het zakenleven, onder het thema ‘Fluitend ondernemen’. Beide heren hebben al meerdere malen lezingen gehouden bij bijvoorbeeld voetbalclubs en ondernemersverenigingen.

2014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0062014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0252014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 010

De mannen vertelden meerdere anekdotes over de ervaringen die zij hebben opgedaan in hun carrières. Braamhaar vertelde bijvoorbeeld over zijn eerste wedstrijd als arbiter: Reutum 4 – Fleringen 3. Hij verbaasde zich destijds over dat de spelers pas vlak voor de aftrap aanwezig waren om een wedstrijd te spelen. Hij was zelf om 08.15 aanwezig bij Reutum om de wedstrijd te leiden die om 09.00 uur zou beginnen, maar enkele spelers kwamen pas 2 minuten voor aanvang van de wedstrijd aan op het complex. De spelers zeiden tegen hem dat hij wel meteen een moeilijke wedstrijd toegewezen had gekregen, want het was een streekderby die op het scherpst van de snede gespeeld zou worden. En daaraan koppelde hij een verhaal dat hij jaren later floot in Camp Nou, het stadion van FC Barcelona. Daar was hij actief voor 90.000 toeschouwers. Het contrast kan bijna niet groter.

Schildkamp en Braamhaar weten het publiek op een gedreven en gemeende manier te boeien. Het verhaal is toepasbaar op iedere onderneming en daardoor interessant voor iedereen die aanwezig was.

2014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0152014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0142014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 017

 

Martijn Wanschers, coördinator van de sponsorcommissie van MVV’29, kwam met Schildkamp in gesprek en zodoende kwam het tot een afspraak. Hij is content met de het verloop van de avond. “Ik kijk zelf zeer tevreden terug op de avond. Ik ben blij met zo’n hoge opkomst wat natuurlijk het werk is van de ‘sponsorverwencommissie’. Volgens mij heeft iedereen een leuke avond gehad en daar gaat het om. MVV’29 is weer goed gepresenteerd!”

Schildkamp heeft ook genoten van de avond bij MVV’29 en bedankte de organisatie. “Jullie hebben een mooie club en de samenwerking was top. Echt strak voor elkaar!” Daarnaast kregen ze veel respons van de aanwezige sponsoren. “Wij zijn door veel mensen individueel persoonlijk bedankt, dat geeft ons een goed gevoel.”

MVV’29 houdt jaarlijks twee keer een activiteit voor de Businessclub. De vorige keer werd het bedrijf SuccesSigns/Ipatec in Zenderen bezocht. Je wordt automatisch lid van de Businessclub van MVV’29 als je jaarlijks minimaal 450 euro sponsort aan de club. De volgende activiteit van de Businessclub zal in het voorjaar van 2015 georganiseerd worden.

2014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0222014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0602014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 011

2014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0402014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 0452014-11-13 Businessclub Fluitend ondernemen 065

 

DELEN
Vorig artikelArtikel in Topklasse.com
Volgend artikelIn discussiepanel met Jort Kelder
"Je klanten écht centraal stellen en je collega's serieus nemen is topsport, lijkt moeilijk maar met m'n SaS-model, een Stadion Als Spiegel, is het simpel en doeltreffend. Mijn visie over teambuilding en klantgerichtheid zitten in dit model. Door anders te denken en te handelen dan gebruikelijk zijn niet alleen mijn collega's en klanten van Food Connect Maaltijdservice (www.uwmaaltijd.nl) hierover enthousiast, ook extern blijkt het andere leidinggevenden en managementteams op een nieuw gewenst spoor te zetten.